האם סטרס באמת גורם לשיער להלבין? עכשיו יש תשובה

התשובה בקצרה: כן! ועכשיו, המדע סוף סוף יכול לספר גם למה. האם בקרוב נוכל למנוע מהשיער שלנו להלבין?

אתם מכירים את השלב הזה שמגיע עם הגיל, פתאום הן מתחילות לצוץ כפטריות אחרי הגשם, הלוא הן השערות הלבנות.

חלקנו מקבלים אותן באהבה, חלקנו עושים הכל כדי להסתיר ולהמשיך להיראות צעירים לנצח.

כך או כך, תמיד נטינו לייחס את תחילת הופעתן לגנטיקה, כלומר, מתי בעצם הורינו התחילו להלבין?

אבל עכשיו מתברר שלגורמים סביבתיים יש השפעה על שיער השיבה, בייחוד לסטרס, כך לפחות עפ"י מדענים מאוניברסיטת הרווארד היוקרתית שטוענים שמצאו את הסיבה שעומדת מאחורי התופעה.

במחקר שהתפרסם בכתב העת המדעי Nature חשפה החוקרת יה-צ'ייה שו, פרופ' לתאי גזע וביולוגיה התחדשותית, ביחד עם הקולגות שלה למחקר, מדוע לחץ יכול להשפיע על צבע השיער, לאחר שביצעו את הניסויים על עכברי מעבדה שטופלו בהורמונים מעוררי סטרס.

במסגרת המחקר נמצא כי ההשפעה על המלנין (האחראי על הפיגמנט) בשערה מתחיל במערכת העצבים הסימפתטית, שאחראית לתהליכים חיוניים בגוף, כקצב הלב, נשימה, עיכול ומערכת החיסון.

מערכת זו גם אחראית לתגובת הגוף לסטרס קיצוני.

הדבר המעניין שפרופ' שו וחבריה לניסוי נחשפו אליו, הוא שמערכת העצבים הסימפתטית יכולה לגרום לנזק תמידי לקבוצת התאים שאחראית על צבע השיער בשל סטרס, אפילו כזה שאינו קיצוני.

"היינו מאד מופתעים," שיתפה פרופ' שו את כלי התקשורת, "המערכת הסימפתטית הייתה האחרונה שהיינו חושבים עליה.

אנחנו יודעים שהיא מופעלת תחת סטרס, אבל לרוב אתה חושב על זה כמערכת של מצב חירום," מה שלמעשה גילו החוקרים, שגם תחת סטרס רגיל, מערכת העצבים הסימפתטית הופכת לפעילה, ומייצרת חומר פעיל שנקרא נוראפינפרין, מוליך עצבי שמעודד לגוף להגיב למצבי "הילחם או ברח", וכך למעשה בעתות מצוקה הגוף מאותת להצמיח עוד שערות.

התוצאה היא שתאי המלנוציטים, אלו שאחראים לצביעת השיער, מייצרים פיגמנט רב ומרוקנים את המיצבור הקיים.

זוהי הוכחה נוספת לכך שלמצב הנפשי שלנו השפעה מכרעת על מערכת הגוף שלנו, כמו גם על צבע השיער. פרופ' שו מקווה שבהתאם לממצאים יהיה ניתן בעתיד למצוא דרך לשמר את תקינותם של תאי המלנוציטים. "אין טיפול לכך כרגע," היא מסכמת, "עדיין נדרשת עבודה רבה בתחום."

הסרת שיער בלייזר – הסרת דאגה מהלב

אנחנו באמריקן לייזר מקבלים באהבה שיער שיבה, ומזמינים אתכם להסיר דאגה אחת מלבכם ולשפר את איכות חייכם באמצעות הסרת שיער בלייזר.

נציין כי הטיפולים אינם מתאימים להסרת שיער לבן, אך בהחלט מתאימים לטיפול בכל אזור בו חפצים בעור חלק, כמו בית השחי, הרגליים, הפנים או המפשעות.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא התחייבות ולהכיר את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר להסרת שיער, שמבטיחה תוצאות מצוינות בטיפולים קצרים, עם צוות מטפלים ותיק ומנוסה.

לפרטים נוספים השאירו את פרטיכם מטה, וניצור אתכם קשר בהקדם.