הסרת שיער בלייזר – מהחניכיים?!

זה נשמע כמו תרחיש בדיוני לחלוטין, אולם מקרה נדיר של צמיחת שיער בפה תועד לאחרונה בספרות הרפואית. עד כמה המקרה שכיח? כנראה שבינתיים אין צורך בהסרת שיער בלייזר מהחניכיים

אתם בטח מכירים את התופעה של שיערות שצומחות במקומות מוזרים בגוף. ברוב המקרים מדובר בשערות סוררות ומציקות (בשביל זה יש הסרת שיער בלייזר), אבל בכזאת תופעה יש לשער שעוד לא נתקלתם. אישה שסובלת מצמיחת שיער בחניכיים תועדה לאחרונה בכתב עת רפואי, מקרה נדיר שעד כה קדמו לו רק שישה. מדובר בתופעה כל כך נדירה, שבעולם הרפואה התקשו לשים את האצבע על הסיבה, אבל כעת לרופאים יש השערה.

לפי החוקרים, אשר פרסמו את המאמר בכתב העת הרפואי Oral Surgery, Oral Medicine, Oral Pathology, Oral Radiology, אישה בת 25 פנתה לקבלת טיפול רפואי בשל צמיחת שיערות קצרות, דמויות ריסים, באזור החניכיים. לתופעה הנדירה, מסתבר, יש שם – "שערנות חניכיים", ובמסגרת תהליך הבדיקה הרפואית האישה נבדקה הורמונלית והתגלה כי היא סובלת מתסמונת השחלה הפוליציסטית, הגורמת לחוסר איזון הורמונלי שמתבטא בין השאר בשיעור יתר.

במרבית המקרים, צמיחת שיער מתרחשת באזורים שבהם כבר יש זקיקי שיער פעילים, כמו אזורי הפנים והגפיים, ולכן ההערכה היא שלא התסמונת היא זו שגרמה להופעת שיער בפה, אבל יתכן שהחמירה את המצב.

במסגרת הליך כירורגי שיער החניכיים הוסר והאישה טופלה בתרופות לטיפול בחוסר איזון הורמונלי. השערות אמנם נעלמו לחלוטין, אך לאחר שש שנים, כאשר הפסיקה ליטול את התרופות – השיער למרבה האימה חזר, והתפשט לאזורים נוספים בפה.

החוקרים עוד לא פענחו מה הסיבה לכך, אך הם משערים שזקיקי שיער עלולים להיות מופעלים במקומות לא צפויים בגוף מאחר שרקמות הריריות בחלל הפה דומות לרקמות שבונות את העור שלנו עוד בהיותנו עוברים ברחם. עם זאת, עוד לא ברור מדוע שיער בפועל מחליט לצמוח דווקא באזורים שאין לו שום סיבה להימצא בהם.

הסרת שיער בלייזר – תוצאות צפויות ומצוינות

שיעור יתר בעקבות תופעות שחלות פוליציסטיות הוא תופעה שמסבה חוסר נוחות לסובלות ממנה, אבל יש לה פתרון באמצעות הסרת שיער בלייזר. אנחנו באמריקן לייזר מציעים אבחון אישי של מצב העור והשיער והתאמת טיפול אישי ויעיל עם תוצאות מצוינות כעבור סדרת טיפולים, עם התחייבות לטיפולים עד לתוצאה, גם במקרה שהשיער חוזר לצמוח ויש צורך בטיפולי רענון.

לפרטים נוספים, מלאו את הטופס בתחתית העמוד וניצור אתכם קשר בהקדם.