מה הקשר בין צפייה במסכים לבין בעיות ראיה של בני נוער?

צעירים ובני נוער (ות'כלס, גם מבוגרים) מבלים כיום פרקי זמן משמעותיים מאוד בצפייה במסכים – מחשב, סמארטפון, טאבלט או טלוויזיה. מחקר חדש מזהיר שזמן המסך הזה עלול להיות אחראי לעלייה דרמטית במספר הצעירים הזקוקים למשקפיים.

לפי דיווח שפרסמה חברת האופטיקה הבריטית "שריבנס אופטיקה", אחוז בני הנוער בבריטניה, בגילאים 13-16, הזקוקים למשקפיים, כמעט והוכפל  בשבע שנים האחרונות, מ-20% ב-2012 ל-35% ב-2018. שני שליש מהם אובחנו כקצרי רואי.

המחקר מצא גם כי בני 13-16 מבלים בממוצע כ- 26 שעות בשבוע בצפייה בסמארטפון, משחקים משחקי מחשב או צופים בטלוויזיה. החוקרים משערים כי העלייה במספר הסובלים מבעיות הראייה קשורה לזמן הרב המוקדש לצפייה במסכים. לדבריהם, הדבר עלול להוביל למאמץ רב של העיניים ופגיעה בתפקודן, שמוביל לקוצר ראיה וראייה מטושטשת.

עם זאת, אופטומטריסטים בחברה הבהירו שיש צורך במחקרים נוספים על מנת לקבוע מהן ההשפעות המדויקות של זמן המסך על עיניי הילדים והמתבגרים, במיוחד לטווח הארוך.  "עיני הילדים ממשיכות להתפתח עד תחילת הבגרות, והראיה שלהם משתנה גם כן", הסבירה שינה מנגט, אופטומטריסטית החברה בראיונות לתקשורת הבריטית. היא הוסיפה כי "מכיוון שמצבים כמו קוצר או רוחק ראיה יכולים להתרחש בהדרגה לאורך זמן, גם ילדים וגם הורים לא יכולים לזהות סימנים מקדימים לתופעה, ולכן בדיקות ראיה סדירות כל כך חשובות".

הסרת משקפיים בלייזר – התשובה לבעיות הראייה

אם כבר הגעתם לגיל בגרות (18 ומעלה) ואתם מתמודדים עם בעיות ראייה, יש סיכוי גבוה שתוכלו להיפרד מהמשקפיים או מעדשות המגע בעזרת הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר.

אנחנו באמריקן לייזר מבצעים הסרת משקפיים בלייזר בעזרת הטכנולוגיות החדשות, האיכותיות והמתקדמות ביותר בעולם ובהן טכנולוגיית ה-EBK בה אנו משתמשים בבלעדיות הסרת משקפיים בלייזר נחשבת לטיפול בטיחותי, מוכר ומבוסס שכבר שיפר את איכות החיים של מיליוני אנשים ברחבי העולם ושל אלפים רבים כאן בישראל. רבים ממי שעברו הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר מספרים כי עבורם מדובר בהליך משנה חיים, שאיפשר להם להפיק הנאה רבה יותר מן היומיום.

למידע נוסף ולבדיקת התאמה אישית ללא תשלום השאירו את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה, ונשמח ליצור עמכם קשר.