הסרת שיער בלייזר למי שסובל מבעיות עור – אפשרי?

ישנן מחלות עור שונות שבאות לידי ביטוי בסימפטומים שונים. לצד מחלות שמופיעות בצורה אקוטית וכך הן גם חולפות מהר, ישנן מחלות כרוניות הנקשרות בברית קבע עם אלו הסובלים מהן. לא אחת נשאלה השאלה והיא האם ניתן להסיר שיער בלייזר, גם במקרים בהם ישנה מחלת עור פעילה. והתשובה? לפניכם:

ישנם מקרים ספציפיים בהם לא יהיה ניתן לבצע את הסרת השיער בלייזר, זאת מאחר ובריאותו של המטופל ניצבת בראש סדר העדיפויות. המטרה היא למנוע כמה שיותר סיבוכים ואירועי בלתי צפויים שיכולים להתרחש בעקבות נוכחותה של מחלת עור. אפשר לומר באופן כללי, כי כל עוד מחלת העור פעילה באזורים שאינם רלוונטיים לאזור המיועד להסרת השיער, אין כל הגבלה לבצע אותה. עם זאת, במידה וישנו מטופל המעוניין להסיר שיער במקום בו המחלה פעילה – הרי שלא יהיה ניתן ליישם את ההסרה בפועל.

בעוד מטופלים ללא מחלת עור פעילה יכולים לדווח על תופעות לוואי שטחיות כדוגמת אדמומיות או גירוד שטחי בשעות שלאחר ההסרה, מטופלים בעלי מחלת עור פעילה עלולים לדווח על תופעות לוואי נרחבות יותר – ואותן רוצים למנוע.

אילו מחלות עור מונעות הסרת שיער בלייזר?

מובן כי אין מדובר על מחלות עור זמניות, פריחות או גירויים שנוטים להיעלם כעבור מספר ימים. המחלות המגבילות את הסרת השיער הן מחלות בעל גוון כרוני כדוגמת המחלות הבאות:

  • אקזמה של העור
  • אטופיק דרמטיטיס
  • פריחות כרוניות
  • פסוריאזיס
  • סבוריאה

"טיפול לייזר בהכרח יעשה לי תופעות לוואי?"

אי אפשר לקבוע בוודאות כי טיפולי הלייזר יציפו תופעות לוואי. עם זאת, אין שום רצון לקחת סיכון ולגרום נזקים מיותרים למטופלים המבקשים לעבור טיפול אסתטי. חלק בלתי נפרד מאג'נדת הטיפולים הוא האחריות כלפי המטופל, ובמקרים בהם ישנה מחלת עור פעילה ממליצים למטופלים הרלוונטיים על שיטות הסרה שונות שאינן הלייזר.

"יש לי פסוריאזיס ברגל ואני רוצה להסיר שיער מהגב – אפשרי?"

התשובה חיובית. ההגבלה באשר להסרת שיער בלייזר למי שסובל ממחלות עור, רלוונטית אך רק באזור הטיפול. כלומר, כל עוד המטופל אינו סובל ממחלת עור פעילה באזור המיועד להסרה, אין כל הגבלה. במחלות כמו פסוריאזיס, שפצעיו נוטים להתפתח באזורים שונים בגוף, חשוב מאד ליידע באשר נוכחות היסטוריית הפצעים באזור המיועד להסרת השיער. בסופו של דבר, הבריאות ניצבת מעל לכל, כך שחשוב לקחת בחשבון את ההיסטוריה הרפואית.

דוגמה נוספת: אישה צעירה המעוניינת להסיר שיער מהפנים, תוך שמחלת העור שלה פעילה בברכיים. במקרה שכזה, אין כל הגבלה לבצע את הסרת השיער בלייזר.

"למה חשוב ליידע אתכם אם הייתה מחלת עור באזור אם כעת היא אינה נוכחת?"

אם ממשיכים בדוגמה של מחלת הפסוריאזיס, הרי שהפצעים נוטים להופיע במקומות שונים בגוף. מדובר על מחלה שמתפרצת בזמנים בלתי צפויים, כאשר הפצעים יכולים להופיע באזורים "מוכרים", אך גם בכאלו שטרם התפתחו בהם פצעים בעבר. אם לדוגמה ישנו גבר שרוצה להסיר שיער בגב, תוך שבעבר צצו לו פצעי פסוריאזיס, הרי שחשוב לדעת זאת.

הסיבה? משום שהסרת השיער מבוססת על תכנית של מספר טיפולים. במידה ולאורך הטיפול יופיעו נגעים חדשים בגב, הרי שלא יהיה ניתן להמשיך את תכנית הטיפולים כמתוכנן. לכן, חשוב לקחת זאת בחשבון ולהיערך בהתאם לכל תרחיש אפשרי.

גם אתם מתעניינים בהורדת שיער בלייזר? אנחנו ב"אמריקן לייזר" שמחים להציע לכם שלל תכניות טיפולים במחירים אטרקטיביים – עם טיפולים ללא הגבלה! (מלבד אזור הפנים). השאירו לנו פרטים ונשוב אליכם בהקדם לתיאום פגישת היכרות!