עדשות מגע שוות זהב?

הטכנולוגיה החדשה המכונה "עין מוזהבת" נשמעת כאילו נלקחה מסרטי ג'יימס בונד, אבל הפעם מדובר דווקא במציאות המאוד עכשווית: עדשות המגע, שפותחו בעקבות מחקרים אוניברסיטאים בספרד, מכילות כמות מזערית של זהב המסייע להגן על העין מאור שעלול להזיק לה. החוקרים מאמינים אף כי חלקיקי הזהב הזעירים המוטבעים בעדשות המגע עשויים לאפשר שחרור איטי של תרופות אל תוך העין או לחילופין איסוף של מולקולות לצרכי אבחון מחלות. בינתיים מסתפקים החוקרים ביכולת של חלקיקי הזהב לספוג אור ולפזר את האנרגיה שלו ובכך להקל על פיזור האור בעין.

במאמר שפורסם החודש מתארים חוקרים את החומר החדש ואת האופן שבו הוא סופג את האור. לטענתם התוצאות שבידיהם מדגימות כיצד ניתן להטביע חלקיקי זהב זעירים בעדשות מגע רכות ועדיין לשמור על איכויות ראיה גבוהות. לדבריהם התהליך עשוי להגן על המשתמשים בעדשות הן מפני אורות בוהקים, שרבים מהאנשים שמרכיבים עדשות מגע סובלים מהם.

Beyond Geometry series. Arrangement of three dimensional grids on the subject of science, technology, mathematics and education

חלקיקי הזהב הזעירים עושים זאת על ידי המרת אור לחום. החום עשוי להתפוגג על ידי רוח קלה או אפילו על ידי דמעות. למרות שהפיתרון לא נשמע נוח, החוקרים נרגשים.

מיגל קוריאה-דוארטה, המדען המוביל את הפרויקט מאוניברסיטת ויגו שבספרד, אומר כי הוא מאמין שהעדשות עשויות לספק הגנה ראויה לפעילויות יומיומיות כמו הגנה מלייזר או מאור השמש וכהגנה בטיחותית במקומות עבודה. לדבריו, הטבעת החלקיקים הזעירים בעדשות המגע היא רק הצעד הראשון במחקר המתמקד בהחדרת חלקיקים קטנטנים מחומרים שונים שישמשו למגוון יישומים רפואיים.

עדשות מגע רגילות והסרת משקפיים

בינתיים, עד שעדשות עם זהב יהפכו אם בכלל למוצר ממשי, אנשים רבים מסתובבים עם עדשות רגילות, שהשימוש בהן עלול לא רק שלא להיות נוח, אלא גם מסוכן לבריאות אם לא שומרים בדיוק קפדני על כללי השימוש וההיגיינה.

אם יש לכם עדשות מגע או משקפיים, כדאי לכם לשקול לעבור הסרת משקפיים בלייזר ולהיפרד מהם. כאן אצלנו באמריקן לייזר תוכלו לעבור בדיקת התאמה ללא עלות. מוזמנים להשאיר לנו פרטים בטופס שבתחתית הדף וניצור איתכם קשר.