הסרת משקפיים בלייזר בטוחה מעדשות מגע

אנשים רבים מתלבטים מה עדיף – להשתמש בעדשות מגע או לעבור הסרת משקפיים בלייזר. אם גם אתם מתלבטים, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה

כ -45 מיליון אמריקאים מרכיבים עדשות מגע. טיפול או הרכבה לא נכונים, למשל כמו ללכת לישון לפני שהסרתם את עדשות המגע, עלולים להוביל לדלקות בקרנית כמו דלקת קרנית מיקרוביאלית, אשר עלולה בתורה להוביל לבעיות בריאות קשות.

בגליון ינואר של הירחון "Annals of Emergency Medicine" (תולדות רפואת החירום) מתוארים מספר מקרים שעלולים לשמש כאותות אזהרה בנושא.

במאמר מודגש כי שינה עם עדשות מגע היא פעולה מסוכנת שמגבירה את הסיכון להיווצרות דלקות ובחלק מהמקרים לנזק קבוע. "שינה ואפילו נמנום מבלי להוציא את עדשות המגע מהעיניים יכולים להגדיל בצורה משמעותית התכנות לבעיות בריאות רציניות", אומר ד"ר ג'ון פמלין מבית הספר לרפואה שבאוניברסיטת ניו מקסיקו.

הסרת משקפיים בלייזר בטוחה מעדשות מגע

במקרה אחד שפורסם בגיליון, אדם נבדק על ידי רופא עיניים בעקבות אדמומיות בעיניים וראייה מטושטשת ודיווח על שינה עם עדשות מגע 3-4 פעמים בשבוע ועל שחייה עם עדשות מגע. בבדיקה נמצא זיהום חיידקי ופטרייתי של הקרנית.

מקרה נוסף מתאר נערה מתבגרת שישנה עם עדשות מגע שנרכשו ללא מרשם בחנות תרופות. היא פיתחה כיב בקרנית שגרם להצטלקות. מקרה אחר תיאר אדם שחבש את אותן עדשות במשך שבועיים רצופים ואובחן כסובל מקרנית מחוררת ומזיהום חיידקי בקרנית, ולבסוף נזקק להשתלה כדי להציל את עינו הימנית.

"שינה עם עדשות מגע היא אחת מהפעולות המסוכנות ביותר והכי מדווחות בקרב מתבגרים ומבוגרים המשתמשים בעדשות מגע ואינם מודעים לנזק שהם גורמים לעצמם", אומר ד"ר פמלין. "אם אתם רוצים להימנע מדלקות ומטיול לחדר המיון הקרוב, תחזוקת עיניים איכותית היא הכרחית".

אפשרות נוספת כמובן היא לוותר כליל על השימוש בעדשות מגע, ולעבור, במקרה שאתם מתאימים לכך, הסרת משקפיים. זהו הליך בטוח מאוד, ויעיל מאוד. בכל שנה עוברים אותו אלפי ישראלים, ושביעות הרצון שלהם גבוהה מאוד.

רוצים לגלות אם הסרת משקפיים בלייזר מתאימה לכם? השאירו את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה וניצור עמכם קשר כדי להזמינכם לבדיקת התאמה יסודית ללא תשלום.