הסרת משקפיים בלייזר – מיתוס או אמת?

האם גזר יכול למנוע הסרת משקפיים בלייזר? וקריאה בחושך פוגעת בראייה? לפניכם כל האמת על המיתוסים הנפוצים שקשורים בעיניים שלכם!

מיתוסים הקשורים לראייה ולעיניים הם נפוצים למדיי, ובין אם הראייה שלכם מושלמת או מוגבלת, בטח נתקלתם בכמה מהם. בואו להכיר כמה מיתוסים נפוצים ושגויים.

מיתוס: אכילת גזר משפרת את הראיה

מצטערים. בגזר יש הרבה ויטמין A שחשוב לבריאות הגוף, אבל אכילת גזרים אינטנסיבית לא באמת תשפר את הראייה שלכם, ולא תימנע את הצורך המשקפיים, עדשות מגע או הליך של הסרת משקפיים בלייזר.

מיתוס: קריאה באור עמום פוגעת בראייה

האימהות שלנו אמרו לנו את זה כל הזמן, אבל הגיע הזמן להבהיר: קריאה באור עמום יכולה לגרום לעין להתעייף או אולי אפילו לכאבי ראש, אבל לא יכולה לגרום לפגיעה קבועה בראייה.

EBK

מיתוס: צפייה בטלוויזיה מקרוב פוגעת בראייה

ילדים (וגם מבוגרים) שיושבים קרוב מדי לטלוויזיה, לא כדי לראות יותר טוב אלא רק כדי להרגיש קרובים יותר למתרחש במסך, זו תופעה נפוצה למדי. האמת היא שטלוויזיות משנות החמישים באמת הפיצו רמות גבוהות מאוד של קרינה שעלולות היו לפגוע גם בראייה. הטלוויזיות בעשורים האחרונים כבר לא מפיצות קרינה ברמה הזאת כך שאין צורך להתרחק מהן. מה שכן, צפייה ארוכה של מספר שעות עלולה לעייף את העין.

מיתוס: הרכבת משקפיים במשך כל היום מחלישה את העיניים

הרכבת משקפיים לא מדרדרת את הראייה שלנו. יש פגמים בראייה (כמו קוצר ראייה) שמידרדרים עם הזמן, אבל זהו תהליך טבעי ולא קשור להרכבת משקפיים. אם אתם בוחרים לעבור הסרת משקפיים בלייזר, יש הרבה סיבות טובות לעשות זאת (למשל הסכנה שבשימוש לא זהיר בעדשות), אבל החלשת הראייה בשל הרכבת משקפיים לא צריכה להיות אחת מהן.

מיתוס: שימוש במחשב עלול להחליש את העיניים

בדומה לישיבה קרובה מדי לטלוויזיה, שימוש במחשב לאורך זמן ממושך קרוב לוודאי יעייף את העיניים, אבל לא יגרום לבעיות ראייה קבועות.

מיתוס: הרכבת משקפיים של מישהו אחר עלולה להחליש את העיניים

הרכבת משקפיים עם מרשם שאינו מתאים לעיניים שלך עלול לגרום למתח ועייפות בעיניים אבל לא תגרור נזק ממשי לראייה. מצד שני, למה בכלל לעשות את זה?

מיתוס: בכל גיל אפשר לעבור הסרת משקפיים בלייזר

למרבה הצער, הדבר שגוי. בגילאי ילדות ונוער לא מקובל לעבור את ההליך, מפני שהראייה טרם הסתיימה להתעצב. בגילאים מבוגרים, בד"כ מ-40 ומעלה, פחות ופחות אנשים נמצאים במצב פיזי שבו הם מתאימים לביצוע ההליך.

הצטרפו לאלפי לקוחות שכבר עברו הסרת משקפיים בלייזר! לבדיקת התאמה בחינם, השאירו את פרטיכם בתחתית הכתבה, וניצור עמכם קשר.