כיצד לאמץ שגרת טיפוח נכונה בשיער הגוף והפנים בזמן הקורונה?

מאת: ד"ר ערן קריגר

בזמן שענף היופי סובל ממשבר, עקב תקנות משרד הבריאות האוסרות ביצוע טיפול יופי מסוג כלשהו, החל מטיפולי פנים, פדיקור ומניקור וכלה בטיפולי הסרת שיער בלייזר, רבבות רבות של מטופלים, נשים וגברים כאחד, נותרו ללא מענה, ומחפשים אחר דרכים לשמר את שגרת הטיפוח.

בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם את ההמלצות הכי חשובות לשמירה על שגרת טיפוח נכונה בשיער הגוף והפנים.

שגרת טיפוח נכונה בשיער הגוף והפנים בזמן הקורונה

בתחום הסרת שיער בלייזר, בין אם מדובר במטופלים שכבר ביצעו בעבר טיפולי הסרת שיער ומעוניינים לשמר את הרצף הטיפולי ובין אם בכאלה שמתכננים להתחיל סדרת טיפולים ונבצר מהם, כך או אחרת, מגיפת הקורונה תפסה את כולם בעיצומה של עונת מעבר, האביב, בה עולה הדרישה בקרב הציבור הרחב באופן משמעותי לטיפולים אסתטיים אל מול הקיץ הקרב ובא ופתיחתה של עונת הרחצה.

הנושא אף סבוך ורגיש יותר עבור מטופלים הסובלים משיעור יתר, או משיעור באזורים רגישים, כגון באזור הפנים, אלה חשים תחושות של תסכול, ואף מצוקה נפשית, בימים אלה.

למטופלים קיימים, חשוב לציין כי הזמן הנדרש בין הטיפולים בלייזר (אינטרוול) איננו אחיד ועשוי להשתנות בהתאם לאזור המטופל, למספר הטיפולים שכבר בוצעו ולפי מאפיינים אינדיבידואליים של כל אחת ואחד מאיתנו.

פרק זמן זה נע לרוב בין חודש לשלושה חודשים. כמובן שקיימת חשיבות לשמירה על רצף הטיפולים וביצועם בטווחי הזמן הנדרשים, וזאת על מנת להגיע לתוצאה אופטימלית של דילול והאטה בצמיחת השיער.

בהתחשב בנסיבות הקיימות, ובמקרה הצורך של צמיחת שיער, ניתן בהחלט להסירו במסגרת ביתית ובאמצעים הדפילטוריים העומדים לרשותנו.

אמצעים אלו מאפשרים ניתוק של סיב השערה בעיקר בחלקו הטרמינלי והחיצוני, ולפיכך יעילותם מוגדרת לטווח קצר עד בינוני.

אז עד לפתיחה מחודשת של שירותי הטיפולים האסתטיים, להלן מספר עצות שימושיות כדי לשמור בכל זאת על חזות חלקה ואסתטית שאינה מסגירה בפומבי את היתכנותה של תאוריית המינים לפי צ'ארלס דרווין באשר למוצאו של האדם:

  1. גילוח: השימוש בסיכון הגילוח המסורתי מוכר וידוע ומאפשר חיתוך של סיב השערה בנקודה בה הוא מבצבץ אל מחוץ לשכבת העור החיצונית. בזמן הגילוח יש להיזהר מהיווצרות חתכים בעור, פגיעה בשומות ונקודות חן ומגירוי יתר, בשימוש אגרסיבי או במקרה של עור עדין. רצוי להימנע מגילוח על גבי עור יבש וסדוק שעשוי להיפצע בנקל. מומלץ להשתמש בג'ל או קצף גילוח ולמרוח קרם לחות מרגיע בסיום.
  2. קרם דפילציה להרחקת שיער: קרמים או משחות אלו מכילים על פי רוב סידן הידרוקסידי וחומצה תיאוגליקולית. חומרים פעילים אלו מסוגלים לנתק קשרים כימיים המכונים גשרים דיסולפידים אשר מעניקים לשיער את יציבותו. גם במקרה זה הניתוק של השערה מתבצע בנקודה בה היא יוצאת מחוץ לעור, אם כי הפעולה הינה כימית ולא מכנית. לפני השימוש מומלץ למרוח מעט מן הקרם על פני אזור קטן כדי לבדוק שלא קיימת רגישות לאחד מהמרכיבים, ושלא נוצרת תגובה אלרגית המאופיינת באדמומיות ונפיחות על גבי העור.
  3. רצועות שעווה קרות ומוכנות: מדובר במריטה של סיב השערה והשורש. במקרה זה הפעולה עמוקה יותר, אך גם כואבת יותר ביחס לשני האמצעים הקודמים. היתרון הוא כמובן תוצאה הנשמרת לפרק זמן ארוך יותר (חודש בממוצע), החסרון לצד הכאב ותגובתיות יתר של העור, מתבטא גם בחוסר יעילות במקרה ונחזור לקבל טיפול בלייזר. טיפול בלייזר מושתת על בליעה של אנרגיה במלנין, הוא הפיגמנט שנמצא בסיב השערה עצמו, והולכה של האנרגיה עד לשורש השיער. אם לא נמצא הסיב וגם לא השורש כתוצאה מהמריטה שביצענו, הרי שהטיפול בלייזר לא יגרום לנזק הנדרש בבסיס השערה ולכן לא יהיה יעיל. מכאן שאין לבצע מריטת שיער בשעווה באופן עקרוני במהלך טיפולי לייזר, ובפרט כחודש לפני הטיפול.
  4. מסירי שיער חשמליים: גם במקרה הזה מתאפשרת מריטה של השערה יחד עם השורש, ולכן בדומה למריטה באמצעות רצועות שעווה, גם אמצעי דפילטורי זה אינו מומלץ במהלך טיפולי לייזר, ובפרט כחודש לפני הטיפול.

לסיכום, ניתן בהחלט להסיר שיער שגדל במהלך תקופה זו ובמסגרת ביתית ובכל שיטה שתבחרו, בגוף ובפנים. נזכיר את החשיבות במניעה מחשיפה לשמש.

בתקופה זו קרינת השמש מתעצמת ומפעילה בעורנו מנגנון הגנה המאפשר סינון של קרינת UV  מייננת ומזיקה – שיזוף. ייצור אינטנסיבי של מלנין בעור שמעניק לו את צבעו החום מהווה התווית נגד לטיפול בלייזר, ולכן חשוב מאוד לא להגיע לטיפול הסרת שיער בלייזר לאחר חשיפה ממושכת ושיזוף אינטנסיבי.

כמו כן, יש להימנע מחשיפה לשמש מיד לאחר דפילציה בכל אחד מהאמצעים שהוזכרו, מאחר וזו עלולה לגרום לתגובות חריפות כאשר מדובר בעור מגורה.

 

הכותב הוא ד"ר ערן קריגר, סמנכ"ל קליני בחברת אמריקן לייזר