מחקר ענק מגלה: זאת הסיבה שבגללה ישראלים סובלים יותר מקוצר ראייה

מחקר ישראלי מצא שבקרב ילידי הארץ יש שיעור גבוה במיוחד של קוצר ראייה ביחס לעולים מברית המועצות ואתיופיה. על פי הערכות, הסיבה היא חשיפה מוגברת למסכים מגיל צעיר שמובילה לבעיות ראייה, שימוש במשקפיים, עדשות וניתוחי הסרת משקפיים בלייזר

במסגרת ציון חודש המודעות לבריאות העין ומניעת עיוורון, התפרסם בחודש דצמבר מחקר חדש של חוקרים מחיל הרפואה, בי"ח אסף הרופא ושיבא, שמצא כי בני נוער ילידי ישראל סובלים משכיחות גבוהה יותר של קוצר ראייה, ביחס לבני נוער שעלו מברית המועצות ואתיופיה. על פי ההערכות, גורם משמעותי לתופעה היא חשיפה מוגברת למסכים מגיל צעיר.

החוקרים מצאו שלילידי ישראל סיכוי של פי 2.5 לסבול מקוצר ראייה בהשוואה לעולים מאתיופיה, ופי 7 מהם לסבול מקוצר ראייה גבוה מאוד. ביחס לילדים עולים מברית המועצות, ההערכה מדברת על 26% סיכוי גבוה יותר לסבול מקוצר ראייה ו-46% לסבול מקוצר ראייה גבוה – מה שמעלה את הצורך בשימוש במשקפיים, עדות ובהליכי הסרת משקפיים בלייזר.

ממצא נוסף שמחזק את ההערכה כי שהות ארוכה יותר בישראל מעלה את הסיכון לקוצר ראייה, הוא שעולים מאתיופיה שהגיעו לישראל לאחר גיל 11 הראו סיכוי נמוך במחצית לקוצר ראייה, זאת בהשוואה לעולים שהיגרו לפני גיל 6.

המחקר המקיף התפרסם בכתב העת לרפואת עיניים Ophthalmology ונערך על ידי ד"ר אלון פלד ממחלקת העיניים בביה"ח אסף הרופא, ד"ר ברק גורדון מחיל המודיעין וגב' אסטלה דרזן שמחוני ועמיתיהם.

על פי הערכות החוקרים, אורח החיים בעולם המערבי, וישראל בפרט, חושף את כלל הילדים לגורמי סיכון סביבתיים התורמים לפיתוח קוצר ראייה. על פי ד"ר אלון פלד, גורמי הסיכון הללו הם מיעוט זמן מחוץ לבית ומקום העבודה, חשיפה ממושכת למסכים, בין אם טלפונים, טאבלטים או מחשבים.

 

רואים גם בלי משקפיים

אנחנו באמריקן לייזר מעודדים אתכם ואת ילדיכם לבלות יותר זמן בחוץ ופחות זמן מול המסכים כדי לשמור על העיניים שלכם. אם כבר הגעתם לגיל בגרות (18 ומעלה) ואתם מתמודדים עם קוצר ראייה, יתכן מאד שתוכלו להיפרד מהמשקפיים או מעדשות המגע בעזרת הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר, בטכנולוגיה מתקדמת, בטוחה ובזמן החלמה קצר.

אנו מזמינים אתכם לבדיקת התאמה אישית אצלנו ברשת ללא תשלום. השאירו את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה, ונשמח ליצור אתכם קשר.