הסרת משקפיים כדי לעבוד?! הדרישה המוזרה מעובדות יפניות שוברת את הרשת

יפן היא מדינה עם נורמות מוזרות, לפחות בעיני אנשים שגרים מחוצה לה, והנה אחת מוזרה במיוחד: נשים רבות ביפן נלחמות על הזכות להרכיב משקפיים במקום העבודה שלהן.

מדובר בחזית נוספת בתנועה ההולכת וגדלה, הדורשת לשים סוף לדרישות האסתטיות המוצבות בפני נשים עובדות ביפן.

ההאשטאג #ללאמשקפיים הפך לטרנדי בטוויטר לאחר שתוכנית טלוויזיה ביפן פירסמה סיפור על חברות הדורשות מנשים העובדות אצלן להרכיב עדשות מגע ולא משקפיים.

פוסט המזלזל במדיניות הזו צויץ מחדש כמעט 25 אלף פעמים. אחת המצייצות כתבה כי המעסיק הקודם שלה אמר לה כי משקפיים לא מושכים לקוחות, ומצייצת נוספת כתבה כי היא נאלצה לסבול את הכאב שנבע מהרכבת עדשות מגע תוך התאוששות מדלקת עיניים.

"הדגש על מראה משקף לעיתים קרובות את הרצון שנשים צעירות יראו נשיות", אומר באנרי יאנאגי, מנהל מכירות בסוכנות לביטוח חיים בטוקיו. "זה מוזר להרשות לגברים להרכיב משקפיים אבל לאסור על נשים לעשות את אותו הדבר."

לא רק הסרת משקפיים

ההתנגדות לדרישה מנשים להמנע מהרכבת משקפיים במקומות עבודה מסויימים הגיעה בעקבות שני קמפיינים נוספים שעלו השנה לגבי הדרישה מנשים להגיע לעבודה מאופרות ונעולות נעלי עקב.

השחקנית היפנית, יומי אישיקאוה, שהציתה את המחאה נגד הדרישה לנעל נעלי עקב מוקדם יותר השנה, אומרת כי "אם הרכבת משקפיים בעבודה היא בעיה אמיתית, אז האיסור על הרכבתן אמור לחול על כולם, גברים ונשים", והוסיפה "הבעיה עם הרכבת המשקפיים לנשים במקום העבודה זהה לחלוטין לבעיה עם הדרישה מנשים לנעול נעלי עקב לעבודה."

ראוי לציין כי האיסור על הרכבת משקפיים לנשים לא מעוגן בחוק היפני אלא נהוג ומוחל על ידי חברות ומקומות עבודה מסוימים.

הסרת משקפיים כדי לעבוד?!

הסרת משקפיים באמריקן לייזר

אנחנו כמובן תומכים בזכות להרכיב משקפיים ולהתלבש בחופשיות בכל מקום, בעבודה הוא בשעות הפנאי, אבל אם אתם מעדיפים להיפרד מהמשקפיים אחת ולתמיד, כדאי לכם לבדוק אפשרות לעבור טיפול הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר.

הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר מתבצעת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על ידי רופאים מומחים ומנוסים וצוות עוטף שילווה אתכם צעד צעד בדרך לפרידה מהמשקפיים ומעדשות המגע.

למידע נוסף השאירו את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה ונשמח לעמוד לרשותכם.