הסרת משקפיים בלייזר יכולה לתרום גם לאיכות הסביבה

מסקר שנערך באחרונה בבריטניה עולה כי השימוש הגובר בעדשות מגע גורם לנזק סביבתי גדול. מהסקר עולה כי מעל ל- 780 מיליון עדשות חד פעמיות מושלכות בבריטניה מידי שנה, 97 אחוז מהן נזרקות לאשפה או מודחות לביוב, במקום להישלח למחזור. מסקר שנעשה בקרב 3000 מרכיבי עדשות מגע עולה כי אחד מכל ארבעה נשאלים נפטר מעדשות המגע המשומשות שלו על ידי זריקתן לכיור או השלכתן במורד האסלה. רק 3% מהנשאלים דיווחו כי הם ממחזרים את העדשות. ההערכה היא כי כ-750 מיליון עדשות מגע מוצאות את סופן בביוב או מוטמנות באתרי אשפה ויוצרות זיהום סביבתי.

חלקיקי פלסטיק קטנטנים, שנוצרים בשלבי ההתפרקות של מוצרי פלסטיק, מזהמים נהרות, מקווי מים ומקורות מים שונים ומהווים סכנה לחיים הימיים. משתתפי הסקר נשאלו גם אם יש להם מספיק מידע על השפעתן של עדשות המגע על הסביבה ואם הידע הזה מהווה מרכיב בתהליך קבלת ההחלטות שלהם לגבי השימוש בעדשות. כשליש מהם השיבו שהם מודעים להשפעת פסולת העדשות על הסביבה.

מעל ל-4 מיליון איש בבריטניה משתמשים ב-780 עדשות מגע מידי שנה. זמן הפירוק של העדשות כמו גם של אריזת הפלסטיק שלהן, עלול להימשך עד 500 שנים, במהלכן הזיהום מחלחל גם אל מקורות המים וכמובן אל הקרקע.

"חשדנו שחלק מהמשתמשים משליכים את העדשות המשומשות לביוב", אומר מנהל חברת העדשות הבריטית שהזמינה את הסקר, סטפן הנאן, "אבל היינו בהלם כשהתבררו האחוזים המדויקים. כולנו מקבלים החלטות בנוגע לפתרון המועדף עלינו לתיקון הראייה – בין אם אלו עדשות מגע או, לעתים קרובות יותר, הסרת משקפיים בלייזר, והגיע הזמן שנבין את ההשלכות של ההחלטות שלנו על הסביבה".

אם אתם משתמשים בעדשות מגע ורוצים לעזור לסביבה, אתם מוזמנים להגיע אלינו לאמריקן לייזר לבדיקת התאמה להליך של הסרת משקפיים בלייזר ללא עלות וללא התחייבות. מוזמנים להשאיר פרטים בטופס שבתחתית הכתבה וניצור עמכם קשר בהקדם.