שווה לדעת: האם ההריון יכול להשפיע על ראייה?

בין אם את בהריון ובין אם את מתכננת להיכנס להריון, חשוב שתתמצאי בשינויים שגופך צפוי לחוות במהלך ההריון. חלק מהם מובנים מאליהם – עליה במשקל, עייפות, בחילות  – ואחרים פחות. אחד הדברים שאמהות לעתיד לא מודעות אליו הוא השפעת ההריון על הראייה שלהן. אז איך ולמה הריון משפיע על הראייה?

בהריון, בעיקר בשליש האחרון, הגוף מוצף בהורמונים שמשפיעים על ספיחת המים בגוף, על מצב העור, על התיאבון ועל מצבי הרוח. אחד האיברים הראשונים להגיב על הגודש ההורמונלי הוא העיניים שלנו – בעיקר בלוטות הדמעות הממוקמות בעפעפיים, ושתפקידן לוודא שהדמעות שלנו יהיו שומניות מספיק על מנת שהן לא יתאדו במהירות מהעיניים וישמרו עליהן לחות.

עם הירידה בכמות הדמעות שהבלוטות יוצרות, נוטות נשים בהריון לסבול לא מעט מתחושה של יובש בעיניים, תנודתיות בראייה, ראייה מטושטשת ועוד. התופעות עלולות להימשך לאורך כל ההריון ואף כמה שבועות לאחר הלידה. התופעות מאתגרות אפילו יותר אם את משתמשת בעדשות מגע, מאחר והשינוי משפיע גם על עובי הקרנית וקימורה, מה שמקשה על התאמת עדשות המגע לעין.

מה אפשר לעשות?

במקרה של עיניים יבשות אפשר להיעזר בדמעות מלאכותיות, רצוי מסוג שמחליף גם את השומנים החסרים בדמעות. מומלץ להיעזר ברוקח כדי לוודא שהמוצר שבחרת לא מכיל חומרים שעדיף להמנע מהם במהלך ההריון. פתרון נוסף לעיניים יבשות הם קומפרסים חמים – יש להרטיב בד נקי במים חמימים וללחוץ אותו בעדינות כנגד העיניים. החום אמור לעודד את זרימת הדם לעפעפיים ולפתוח את בלוטות הדמעות החסומה.

אם את מרכיבה עדשות מגע לראייה תוכלי לקבוע תור לאופטמיטריסט שלך, שיעדכן את מרשם העדשות שלך ויתאים אותו לתקופת ההריון או שפשוט תחזרי למשקפיים לתקופת ההריון. במקרה של לחץ דם גבוה או חשש לסוכרת יש להתייעץ בהקדם עם האופטמיטריסט, מאחר וסימפטומים אלו עלולים לפגוע בראייה.

הסרת משקפיים בלייזר – הפתרון הפשוט

אם יש לך בעיות ראייה ואת משתמשת במשקפיים ועדשות מגע, הסרת משקפיים בלייזר יכולה להקל על חייך משמעותית. ההליך אמנם לא יכול למנוע את כל הקשיים שתיארנו קודם לכן בזמן ההריון, אבל בהחלט עשוי להפוך את חייך לנוחים יותר בתקופה מורכבת זו בפרט ולאחריה ככלל.
אם את מעוניינת לבדוק ללא עלות או ללא התחייבות את התאמתך להליך הסרת משקפיים בלייזר את מוזמנת להשאיר לנו פרטים בטופס שלמטה וניצור איתך קשר בהקדם.