התקלח עם עדשות מגע – והתעוור

רבים מרכיבים עדשות מגע בתקווה לשפר את הראייה, אבל במקרה של ניק המפריס, צעיר בריטי, הדבר הוביל לתוצאה הפוכה. ניק החל להרכיב עדשות מגע על מנת לשפר את ראייתו בזמן שהוא משחק כדורגל – אבל נותר עיוור בעין אחת. הסיבה: הוא לא הסיר אותן בזמן שהתקלח, ועקב כך נגרם לו זיהום נדיר בקרנית העין.

"אם הייתי יודע כמה מסוכן להתקלח עם עדשות מגע, לא הייתי משתמש בהן מלכתחילה", סיפר ניק בראיונות לתקשורת הבריטית, "אני שחקן כדורגל ובגלל האירוע, רותקתי לבית ואיבדתי את הרצון לחיות".

עקב קוצר ראייה, ניק החל להרכיב משקפיים כבר מגיל ארבע. מאחר שהוא עשה הרבה ספורט, הוא העדיף להשתמש עדשות מגע שהגבילו אותו פחות ממשקפיים. הוא הבין שמשהו לא בסדר כאשר הבחין בשריטה בעינו הימנית. כשהתעורר בוקר אחד ולא היה מסוגל לראות כהלכה, הוא התפנה לבית החולים.

הרופאים גילו שהוא לקה בזיהום של הקרנית הנגרם על ידי אורגניזם מיקרוסקופי בשם Acanthamoeba, אשר נמצא במים. שבוע לאחר מכן, הרופאים אמרו לניק שהם חוששים שימי הכדורגל שלו הסתיימו ושייתכן שייאבד את הראייה בעין.

שישה חודשים לאחר האבחון הראשוני שלו, הרופאים החליטו שהאופציה היחידה שנותרה היא לבצע ניתוח מורכב. ההליך טיפל בזיהום, אך ניק נשאר עיוור בעינו הימנית.

איך זה קרה? ובכן – עדשות מגע עלולות לגרום למעין שריטות מזעריות בעין, מה שמאפשר לעתים חדירת טפיל לעין, כאשר העין באה במגע עם מים. האמבה יכולה לחדור לגלגל העין ולגרום לאובדן ראייה. "מעולם לא נאמר לי שאסור להרכיב עדשות מגע במקלחת. אין שום אזהרה על הקופסה ורופאי העיניים שלי אף פעם לא ציינו את הסיכון", סיפר ניק.

הסרת משקפיים בלייזר וחיים נוחים

לשימוש בעדשות מגע יש לעתים קרובות חלופה מצויינת – הסרת משקפיים בלייזר. אם אתם מעוניינים לעבור בדיקת התאמה להליך של הסרת משקפיים בלייזר, ללא כל עלות וללא כל התחייבות, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהשאיר לנו פרטים באמצעות הטופס שבתחתית הכתבה, ונשמח ספק לכם מידע נוסף ולקבוע פגישת בדיקה באחד הסניפים שלנו ברחבי ישראל.