מארני סימפסון, עדשות מגע והליך הסרת משקפיים בלייזר

הרשות לסטנדרטים פרסומיים בבריטניה (ASA) נזפה בכוכבת תוכנית הריאליטי הבריטית מארני סימפסון (שזכתה לפרסום רב בסדרה "ג'ורדי שואו") ובחברת  iSpyEye. הסיבה: עידוד מכירה לא בטוחה של עדשות מגע.

כמו לא מעט סלבס, גם סימפסון מוצאת את פרנסתה בין היתר בפוסטים שיווקיים ברשתות החברתיות. הפוסטים שעוררו את זעמה של הרשות הופיעו בעמוד האינסטגרם של סימפסון ובהם היללה הכוכבת את עדשות המגע הכחולות שהרכיבה בחג האלווין הקודם. סימפסון פירגנה בנדיבות לעצמה, לחברה המייצרת את העדשות ופירטה את התוכניות שלה לחג הקרוב, שבאופן טבעי כללו קידום שיווקי של מגוון עדשות מגע צבעוניות מבית iSpyEye.

אלא שעם כל הרצון הטוב של סימפסון וזכותה להתפרנס, החוק הבריטי קובע כי רק אופטומטריסט יכול לרשום עדשות מגע במספר אפס, והתלונה שליוותה את המודעה טענה שהיא רומזת שהעיניים הכחולות של סימפסון עשויות להימכר באופן חופשי ונטול פיקוח בבריטניה. זאת מאחר וגם עדשות מגע נטולות מספר מונחות ישירות על שטח הפנים של העין, ולכן הסיכון ביצירת זיהום טראומתי או פציעה באזור הרגיש הוא גבוה, כך שעדשות שאינן מותאמות לעין, שימוש ממושך או הגיינה לוקה בחסר עלולים להוביל לנזקים כמו כיב בקרנית, שריטות ואפילו איבוד ראייה.

העניין התגלגל לתביעה משפטית במהלכה הגיבה סימפסון באמצעות עורכי דינה וטענה שבאתר החברה מצוין שבכדי להתאים את מוצרי החברה לעיניים יש לבקר אצל אופטומטריסט, ולכן על הצרכנים להבין בכוחות עצמם את הצורך בפיקוח של איש מקצוע לפני הרכבת העדשות, ושהפוסט לא יועד בהכרח למעריצים של סימפסון בבריטניה אלא בכל מקום בעולם.

למרות זאת החליטה הרשות לסטנדרטים פרסומיים בבריטניה להשהות את הפרסומת, מאחר וסימפסון היא סלבריטי בריטית שכיכבה בתוכנית ריאליטי בריטית ולכן בסיס המעריצים שלה הוא, נכון, בריטי, ועדיין עלול לקבל את הרושם שהעדשות לא מצריכות פיקוח רפואי.

הסרת משקפיים לעומת עדשות מגע

השימוש העיקרי בעדשות מגע הוא ככלי לשיפור הראייה. השימוש בהן נפוץ מאוד, אבל כמו שהבנתם כבר, כרוך בלא מעט סיכונים ובעיות. אם אתם עושים שימוש בעדשות (או במשקפיים), כדאי לכם לשקול לבדוק אם אתם מתאימים להליך של הסרת משקפיים בלייזר. רוצים לבדוק אם אתם מתאימים לביצוע ההליך? מוזמנים להשאיר לנו פרטים בטופס שבתחתית הכתבה ונשמח לספק לכם מידע נוסף ולקבוע לכם פגישת בדיקה ללא עלות באחד מהסניפים שלנו ברחבי הארץ.