עדשות מגע מגבירות את הרגישות לאלרגיות

סובלים בחודשים האחרונים מגירודים בעיניים? יכול להיות שזה בגלל שאתם משתמשים בעדשות מגע. אז מה הפתרון? הסרת משקפיים בלייזר

עבור רובנו חודשי האביב (אפריל עד סוף יוני) מסמלים תקופה של התחדשות, פריחה ומזג אוויר מצוין, אבל אם אתם מרכיבים עדשות מגע ונמנים על החלק באוכלוסייה שסובל מאלרגיות עונתיות, אתם כבר יודעים שהשילוב ביניהן עלול לעיתים להיות בלתי נסבל. גירודים, יובש ואף ירידה באיכות בראייה הם רק חלק מתופעות הלוואי של התסמונת האביבית. הגורם לאלרגיות עונתיות הם חלקיקים זעירים הנפלטים לאוויר על ידי עצים, דשא ועשבים במטרה להפרות צמחים אחרים. כשהם חודרים לגופו של אדם אלרגי דרך האף או העיניים, המערכת החיסונית סבורה שמדובר במרכיבים המסכנים את הגוף והיא מגיבה בתגובת נגד מוגברת.

אנשים שמרכיבים עדשות מגע עושים זאת במשך 8-10 שעות ביום, מה שנותן הזדמנות לאבקנים שבאוויר להתמקם על העדשה ולייצר את הגירוי התוך עיני. העובדה שרוב העדשות אינן נושמות, מייצרת סביבה נוחה ויציבה יותר לאבקנים, מאפשרת להם להצטבר בעין ומונעת מהגוף לפנות אותם. תוסיפו לזה את העובדה שהחלקיקים עלולים לחסום את התעלות שבאמצעותן העין מקבלת את חומרי הסיכה הטבעיים שהגוף מייצר ואת הדחף הבלתי נשלט לגרד את העין הנלווים לאלרגיה, ותקבלו מעגל קסמים שכתוצאה ממנו העין סובלת מיובש, מאלרגיה נוספת ומגירודים מציקים.

הסרת משקפיים בלייזר – ואין בעיה

הפתרון החלקי יצריך מכם תשומת לב נוספת במהלך היום – לנקות את העדשות לעיתים קרובות יותר, לא רק בבוקר או בערב ולהקפיד לא לגרד את העיניים למרות הדחף לעשות כן. אם אפשר – מומלץ לעבור לעדשות יומיות המאפשרות מעבר חמצן לקרנית לפחות לתקופת האביב ולצמצם את שעות השימוש בעדשות רק לשעות ההכרחיות. אם כל אלה לא משפרים את המצב – אפשר לשקול, בהתייעצות עם רופא, נטילת אנטי-היסטמין שמפחית את התגובה האלרגית בגוף.

וכמובן, שהדרך הטובה ביותר להימנע מהבעיה היא כלל לא להשתמש בעדשות מגע. הסרת משקפיים בלייזר מאפשרת להפסיק להשתמש בעדשות ולא לסבול יותר מאלרגיות האביב.  אתם מוזמנים לשלוח לנו את פרטי הקשר שלכם באמצעות הטופס שלמטה, ונשמח לקבוע לכם בדיקת התאמה ללא עלות, כדי לראות אם אתם מתאימים לביצוע הליך של הסרת משקפיים בלייזר.