ארבעה מיתוסים על הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר היא אחד ההליכים בנפוצים ביותר בעולם בשנים האחרונות, ואף על פי כן, המידע שיש לאנשים רבים עליה אינו מדויק. בואו נעזור לכם ונעשה סדר בכמה שמועות שאולי שמעתם בנוגע להליך.

1. האם הסרת משקפיים בלייזר יכולה לגרום להתעוורות?

ובכן, לא. עשרות מיליוני הליכים של הסרת משקפיים בלייזר בוצעו עד היום ברחבי העולם, ולכן ברור כבר שמדובר בהליך בטוח עם סיכונים אפסיים. ועיוורון אינו נחשב לאחד מהם. יש אמנם תופעות לוואי אך הן נדירות, זמניות וחולפות (לדוגמה מעט רגישות לאור, קושי בראיית לילה ויובש קל בעיניים). גם את תופעות הלוואי הללו ניתן לצמצם אם בוחרים לבצע הסרת משקפיים בלייזר באמצעות הליך מתקדם ובטוח, כמו שיטת EBK שזמינה למטופלי רשת "אמריקן לייזר".

2. האם ההחלמה מתהליך הסרת משקפיים בלייזר קשה וממושכת?

ובכן, לא. בעבר, חלק גדול מההליכים שבוצעו היו בשיטה שלא כוללת חיתוך של הקרנית, ואכן בשיטה זו לעתים מדובר בהחלמה שלוקחת זמן ממושך, ויכולה לפגוע בשגרת היומיום עד להתאוששות המלאה. כיום, ניתן לבצע במקרים רבים הסרת משקפיים בלייזר בשיטה שמקצרת מאד את זמן ההחלמה, גם ללא חיתוך של הקרנית, שיטת EBK, שזמן ההתאוששות ממנה עומד בממוצע על כיום וחצי.

 

3. האם אצטרך לחזור ולהשתמש במשקפיים או בעדשות גם לאחר הניתוח?

זה יכול לקרות לעתים, ומשתנה מאדם לאדם. הנתונים מלמדים שב-95% מהמקרים הראייה נשארת יציבה במשך הרבה מאד שנים לאחר ביצוע ההליך. עם זאת, ייתכנו מקרים שבהם יצטרך המטופל, במידת האפשר, לעבור הליך חוזר, ולכן מומלץ לבחור לבצע הסרת משקפיים בלייזר ברשת שמציעה אחריות לכל החיים, כמו "אמריקן לייזר".

4. האם הריון ולידה פוגעים בתוצאות של הליך הסרת משקפיים בלייזר?

ובכן, לא. לעתים, התקופה המשמחת הזו יכולה לפגוע במיקוד הראייה, אבל זו תחושה זמנית בלבד ונקודתית – ולידות והריון לא משפיעים על מספר המשקפיים.

רוצים לקבל עוד מידע על הסרת משקפיים בלייזר? אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר ונשמח לענות על כל שאלה ולקבוע לכם פגישות התאמה באחד מהמרכזים שלנו ברחבי הארץ, ללא עלות.