הסרת שיער באינפרא אדום / IPL – כל מה שחשוב לדעת

כל מה שברור לכם כעת הוא שאתם מעוניינים בטיפולים של הסרת שיער. מה שפחות ברור לכם הוא באיזו שיטה עליכם לבחור. אחת מהשיטות בהן עושים שימוש היא בשיטת האינפרא האדום / IPL, המגלמת בתוכה יתרונות ידועים, אך חסרונות שקצת פחות ידועים. לפניכם, המדריך המלא באשר לשיטה זו:

אינפרא אדום / IPL ולייזר – מה ההבדל בין השיטות?

מטרת העל זהה: להסיר שיער מאזורים שונים בגוף. השיטה: מעט שונה. מה ההבדל ביניהן?

-הסרת שיער באמצעות לייזר מבוססת על קרן בודדת וחזקה

-הסרת שיער באמצעות אינפרא אדום מבוססת על קרני אור רבות

יעילות הסרת השיער באמצעות האינפרא האדום / IPL – מה חשוב לדעת?

הסרת השיער – בכל שיטה שלא תהיה, לא מבטיחה הסרה לכל החיים. כל טיפול הסרת שיער שתעשו, יצריך מכם לבצע תחזקה בהתאם לקצב גדילת השיער. טיפולי ההסרה באמצעות האינפרא אדום/IPL אמנם מבטיחים לכם הסרת שיער, אך ישנם אלו המדווחים על גדילת השיער בחזרה מהר מהמצופה – גם לאחר שהם השלימו את תכנית הטיפולים המומלצת להם.

הסרת שיער באינפרא אדום

איך עובדת הסרת השיער באמצעות האינפרא האדום / IPL?

אם משווים בין השיטות – הלייזר והאינפרא האדום / IPL, הרי שמגלים כי מדובר על אופי טיפולים זהה למדי. על המטופל להגיע מגולח באזורים המיועדים להסרת השיער, כאשר המטפל עושה שימוש במכשיר מיוחד (אין מכשיר ספציפי, אלא מניפה רחבה של מכשירים אפשריים). לאורך הטיפול, מכים את האזור המיועד באמצעות קרני אור, וזהו התהליך:

  • יריית קרני אור אל האזור המיועד
  • נוצר תהליך חימום בשורש של השערה
  • שורש השערה נפגע "ומת" וכך השערה נושרת

כמה טיפולים נדרשים על מנת להגיע לתוצאה אידאלית?

ישנם אזורים שונים בגוף המיועדים להסרת שיער, כאשר כל מטופל מגיע עם ציפיות אחרות באשר לאזורים בהם הוא רוצה להסיר את השיער. ככל שהאזור המטופל גדול יותר, כך גם גם אורך הטיפול ארוך יותר וגם תכנית הטיפולים נרחבת יותר. אם לוקחים לדוגמא הסרת שיער באזור הגב והכתפיים (אצל גברים), הרי שתכנית של בין 8-10 טיפולים אמורה לספק את התוצאות בשלב הראשון. (זאת כאמור מבלי לכלול טיפולי תחזוקה נדרשים לאחר צמיחת השיער).

הסרת שיער באינפרא אדום/IPL - כל מה שחשוב לדעת

האם יש הבדל בכאב שמורגש בין סוגי הטיפולים השונים?

כאב הוא דבר סובייקטיבי, וכל מטופל חווה את הכאב בעוצמות אחרות. עם זאת, ישנם מטופלים שמעידים (זאת לאחר שהם ניסו את סוגי הטיפולים) כי טיפולי הסרת שיער באינפרא אדום פחות כואבים. חשוב להדגיש כי למרות שעוצמת הכאב מופחתת, על המטופל להתחייב לתכנית טיפולים ארוכה יותר – זאת בהשוואה לטיפולי הסרת השיער בלייזר. כשבוחנים את האפשרויות השונות, חשוב בעיקר להתמקד על מבחן התוצאה שכן הוא ישפיע על שביעות הרצון הכללית בסופו של דבר.

כל עוד מטרת המטופל היא להסיר שיער במספר אזורים (בדגש על אזורים גדולים), ההמלצה החד משמעית היא טיפולי הלייזר שהודות להם ניתן לסיים את תכנית הטיפולים מהר יותר.

החסרונות שיש לטיפולי האינפרא האדום / IPL  לטובת הסרת השיער

  • לאורך כל תכנית הטיפולים ישנו איסור להיחשף לשמש
  • השיער חוזר לצמוח כעבור זמן קצר יחסית, מה שמחזיר את המטופלים לסבב נוסף שגם עולה עוד כסף
  • במידה וישנם שינויים ברמה ההורמונלית, יכולה להיות תגובה של צמיחה מחודשת של השיער
  • טיפולי הסרת שיער באינפרא אדום / IPL מגלמים בתוכן סיכון להיווצרות כוויות ותופעות לוואי שונות בקרב אנשים עם עור רגיש

אנחנו מזמינים גם אתכם לפגישות היכרות אצלנו ב"אמריקן לייזר"! אנו שמחים להציע לכם חבילת טיפולי הסרת שיער ללא הגבלה ולכל החיים (מלבד אזור הפנים). אנו מבצעים את הסרת השיער באמצעות לייזר ועל בסיס טכניקות מתקדמות ושיטות חדישות.