הצפיה בסלולרים מזיקה לראייה?

מכורים לסלולרי ולטאבלט? בואו לגלות איך זה משפיע על הראייה שלכם

נדמה שאורח החיים המודרני כבר לא מאפשר לנו התחמקות ממסכים. הרגלי צפייה שבעבר הסתכמו בטלוויזיה או במחשב הפכו אינטנסיביים יותר ויותר מאז כניסת הסמארטפונים והטאבלטים לחיינו, וההשלכות לא איחרו להגיע. מדענים יודעים להצביע על קשר ישיר בין צפייה ארוכה ונטולת הפסקות במסכים, בעיקר מסכים קטנים, ותופעה הנקראת "תסמונת ראיית המחשב". אם אתם נמנים על האחוז הגבוה של אנשים שבוהים במסכים על בסיס קבוע אתם בטח מכירים את הסימפטומים: יובש בעיניים, ראייה מטושטשת או כפולה כתוצאה מהתעייפות העין, כאבי ראש וחוסר נוחות כללי באזור העיניים. התופעה אינה מבדילה בהכרח בין אנשים שרואים מצוין, לבין כאלו שיש להם משקפיים או עדשות, או לכאלו שעברו הסרת משקפיים בלייזר.

לפי איגוד האופטימטריסטים האמריקני, אנשים שמביטים במסך דיגיטלי כלשהו כשעתיים או יותר מידי יום, נמצאים בקבוצת הסיכון ללקות בסינדרום ראיית המחשב. לתופעה שני גורמים עיקריים: משתמשי המחשב, הטאבלטים או הסמארטפונים מחזיקים אותם קרוב לפנים, מה שגורם למאמץ יתר ומתיחות בשרירי העיניים. בנוסף, המסכים מכילים תמונות מפוקסלות, שמצריכות מעדשות העיניים לנוע בין רמות מיקוד שונות מבלי שאנו מודעים לכך. שינוי המיקוד החוזר והנשנה מעייף את שרירי העין, ולעדשת המיקוד לאבד את גמישותה. השרירים העייפים מייצרים חומצה שמתבטאת בגוף בכאב בכל אזור העיניים, הרקות והמצח.

אם זה לא מספיק, מסתבר שהמסכים פוגעים גם באמצעי ההגנה של הגוף על העין – מצמוצים. תפקידם של המצמוצים הוא בין היתר לסייע לעין לפזר חומר סיכה מלחלח, אלא שתדירות הפעמים שאנו ממצמצים כשאנו מול מסך יורדת משמעותית, מפעם בכמה שניות למספר מצמוצים לדקה, והתוצאה – עיניים יבשות יותר ולכן כאובות יותר.

מכיוון שגמילה מהמסך היא כמעט בלתי אפשרית, הפתרונות המוצעים הוא תרגול ה"20-20-20" (בכל 20 דקות צפייה במסך יש להביט במשך 20 שניות באובייקט המרוחק לפחות 20 מטרים מכם), הרכבת משקפיים מיוחדים שמרככים את השפעת המסך, טיפות עיניים ושיפור התאורה בעמדת המחשב. השימוש במשקפיים במיוחדים אינו מתאים למי שיש לו משקפיים כמובן, ולכן, אם אתם שוקלים לעשות בו שימוש, שווה לכם בהחלט לשקול לבצע בדיקת התאמה להליך של הסרת משקפיים בלייזר.

הסרת משקפיים בלייזר – הדרך הבטוחה והנוחה

אם אתם מתעניינים באפשרות לבצע הסרת משקפיים בלייזר, אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטי קשר בטופס שלמטה – ונשמח לסייע לכם.