לא רק המסת שומן בקור: 4 דרכים שבהן החורף יפה לכם

חשבתם שהדרך היחידה לשפר את המראה בחורף היא לעבור המסת שומן בקור? קראו על ארבע דרכים שבהן העונה הקרה יכולה לעזור לכם להיראות ולהרגיש טוב יותר

בתקופה האחרונה, המסת שומן בקור הפכה לאופנה לוהטת, שבעזרתה כוכבים רבים, וגם לא מעט ישראלים, מתחטבים ונהנים מגזרה מהודקת יותר. אבל החורף הוא הזדמנות מצוינת לגלות עוד כמה דרכים, מלבד המסת שומן בקור, שבהן צינה עשויה לשפר את המראה החיצוני – וגם את ההרגשה. לפניכם ארבע דרכים שבהן קור עשוי לסייע לכם להיראות ולהרגיש טוב יותר:

שרפת שומן מוגברת

הגוף האנושי זקוק לשומן כדי לווסת את הטמפרטורה שלו. כשיש צורך לשמור על חום הגוף בטמפרטורות נמוכות, הגוף מנצל שומן לייצור חום. תאי השומן התת־עוריים רגישים לקור יותר מכל רקמה אחרת בגוף – כמו גידים, שרירים או כלי דם – והם נוטים להתפרק כשהם נחשפים לקור עז. על כך מבוססת שיטת המסת שומן בקור, שבה נעשה שימוש בטמפרטורות נמוכות כדי להמס את תאי השומן העיקשים ביותר, אלו שמסרבים להיעלם גם בעקבות דיאטה או ספורט.

שחזור שריר מהיר יותר

במחקר שנערך בשנה שעברה בקרב ספורטאים חיפשו החוקרים אחר הדרך האפקטיבית ביותר להביא להתאוששות מהירה ובריאה ביותר של רקמת שריר בעקבות נזקי אימון. הדרכים שנבדקו הן קריותרפיה – טיפול באמצעות טמפרטורות נמוכות מאוד, טיפול בטמפרטורות גבוהות ומנוחה והירגעות בלבד. השיטה שהוכחה כיעלה ביותר היא הקריותרפיה – טיפול בקור – שהשיגה את תוצאות ההחלמה ועוצמת השריר הטובות ביותר, להפתעת החוקרים.

מניעת התפשטות דלקות

ואם בפציעות ספורט עסקינן, פעמים רבות לאחר פציעות כגון קרע או מתיחה בשריר, ממליצים רופאים למטופליהם להניח על אזור הפציעה קומפרסים קרים. במקרה זה, הקור מצמצם את התפשטות הדלקת בעקבות הפציעה.

שינה טובה יותר

טמפרטורת הגוף משחקת תפקיד חשוב בשינה בריאה. מחקרים מצביעים על כך שלא פעם נדודי שינה נגרמים בעקבות ויסות לא נכון של טמפרטורת הגוף. הסיבה לכך היא שכאשר אנחנו מתעייפים טמפרטורת הגוף מתחילה באופן טבעי לרדת. לכן, במהלך חודשי החורף הקרים כאשר הטמפרטורה בבית נמוכה יותר באופן טבעי, הגוף נוטה יותר לישון והשינה הופכת לעמוקה יותר.

למידע נוסף על המסת שומן בקור ברשת אמריקן לייזר, מלאו את פרטיכם בתחתית הכתבה וניצור עמכם קשר. שיהיה לכם יופי של חורף!