הסרת משקפיים בלייזר – דרך הטלפון?!

חוקרים ישראלים פיתחו טכנולוגיה חדשנית שעשויה לאפשר הסרת משקפיים בלייזר – דרך הטלפון. עד שתהיה זמינה, אתם מוזמנים לעבור הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר. קראו על ההליך המסקרן בכתבה.

חדשות מעניינות מעולם רפואת העיניים – חוקרים ישראלים פיתחו טכנולוגיה מהפכנית שעשויה לאפשר בעתיד ללקויי ראייה לוותר על עזרים כמו משקפיים או עדשות מגע. את הטכנולוגיה יוכלו המטופלים ליישם באופן עצמאי בביתם, באמצעות אפליקציה, מיכשור לייזר קטן וטיפות עיניים המבוססות על ננו-טכנולוגיה (ננו-טיפות). הטכנולוגיה פותחה על ידי חוקרים במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים והמרכז הננו-טכנולוגי באוניברסיטת בר אילן.

"אנחנו רוצים לשנות את התפיסה הקיימת לגבי תיקון ליקויי ראיה" אומר דוד סמדג'ה, אחד האופטלמולוגים שלקחו חלק במחקר בכתבה שפורסמה בנושא.  לדבריו ליקויי ראייה נוצרים כשמוקד קרני האור המגיעות אל העין לא מתמקם במרכז הרשתית עקב מבנה העין, ושינוי המבנה הזה עשוי לתקן את הליקוי. הצורות הנפוצות ביותר של ליקויי ראיה הן קוצר ורוחק ראיה, אסטיגמציה (צילינדר) ופרסביופיה (זוקן ראיה, איבוד פיקוס המתרחש בערך בגיל ארבעים).

החוקרים הישראלים מצאו דרך לעצב מחדש את הקרנית שאחראית ל-60 אחוז מיכולות הראייה שלנו. עד כה נוסתה הטכנולוגיה על חזירים, שהם בעלי מערכת אופטית דומה מאוד לזו האנושית.

הטכנולוגיה מורכבת משלושה צעדים: הראשון יצריך את המטופל להשתמש באפליקציה שתעריך את מצב הראיה שלו, אפליקציות כאלו כבר קיימות בשוק. בשלב השני המטופל ישתמש באפליקציה נוספת, שפותחה על ידי החוקרים, שתשלח קרן לייזר לתוך העין למשך פחות משנייה. הקרן, שתישלח מתוך מכשיר זעיר שיתחבר לנייד החכם, תחרוט חריטה שטחית בקרנית העין שתתקן את ליקוי הראיה. במהלך השלב האחרון יוזלפו הננו-טיפות לתוך העין ויקבעו את הצורה החדשה של הרשתית.

הטכנולוגיה, בשונה מטיפולי הסרת משקפיים בלייזר שקיימים היום, לא מסירה שכבת רקמה ולכן אינה פולשנית. כמו כן היא מתאימה לרוב סוגי העיניים ולכן תתאים למגוון אנשים המעוניינים לתקן את ליקויי הראייה שלהם באופן פשוט ועצמאי.

 

טיפול פנים לסלפי

הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר

הרעיון החדש אמנם נשמע מסקרן, אך הפיתוח בחיתוליו. עד שהטכנולוגיה הזו תאושר ותהיה זמינה ניתן לטפל במקרים רבים של ליקוי ראיה בעזרת הסרת משקפיים בלייזר כאן אצלנו ברשת אמריקן לייזר. טיפול זה נמצא בשימוש כבר עשרות שנים ונחשב לבטוח ולמבוסס. הסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר מבוצעת על ידי רופאי עיניים מנוסים באמצעות ציוד רפואי משוכלל באישור משרד הבריאות. אם יש לכם עדשות מגע או משקפיים, ואתם רוצים לבדוק את האפשרות להיפטר מהם – אתם מוזמנים להשאיר את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה, ונשמח לתאם לכם בדיקה ללא עלות, כדי שתוכלו לדעת אם ההליך מתאים לכם.

לבדיקת התאמה ללא תשלום להסרת משקפיים בלייזר באמריקן לייזר, כתבו את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה וניצור עמכם קשר.