הסרת משקפיים בלייזר, אבדן ראייה בגלל לד

אנרגיה מבוססת אור עשויה לסייע לתיקון הראייה באמצעות הסרת משקפיים בלייזר. עם זאת, מחקר חדש מצא שאור הנפלט מטלפונים וממחשבים ניידים עלול לפגוע בראייה. הקדישו מספר דקות לעיניכם וקראו את הכתבה הבאה

יושבים הרבה מול מחשב? מאמצים את העיניים מול מסך הסלולרי שלכם? המאמר הזה הוא בשבילכם. מדענים טוענים כי מצאו כיצד אור כחול, הנפלט אלינו מסמארטפונים, ממחשבים ניידים וממכשירים דיגיטליים אחרים, פוגע בראייה ועלול להאיץ תהליכי התעוורות.

ממחקר של אוניברסיטת טולדו בארה"ב עולה כי אור כחול, שהוא בעל אורך גל קצר יותר ובעל אנרגיה גבוהה יותר לעומת אורכי גל של צבעים אחרים, עלול לגרום לנזק הדרגתי ובלתי הפיך לעיניים. חשיפה ממושכת לאור כחול גורמת למולקולות רעילות להיווצר בתאים הרגישים לאור (רצפטורים) ברשתית, מה שעלול לגרום לניוון כתמי – מצב בלתי הפוך ונטול מרפא, המשפיע על החלק האמצעי במרחב הראייה שלנו.

ד"ר אג'ית' קרונרת'נה, מרצה במחלקה לכימיה וביוכימיה, אמר: "אנו נחשפים לאור כחול באופן רציף, והקרנית והעדשה של העין אינן מסוגלות לחסום או להחזיר אותו. הניסויים שלנו מסבירים איך בדיוק נגרם הנזק, ואנחנו מקווים שהחשיפה תוביל לטיפולים שיאטו את הניוון הכתמי, כמו סוג חדש של טיפות עיניים".

ניוון כתמי, המשפיע על כ-2.4% מהאוכלוסייה הבוגרת בבריטניה, הוא מצב שכיח בקרב אנשים בשנות ה-50 וה-60 בחייהם. ניוון כתמי תלוי גיל הוא הגורם המוביל לאבדן ראייה בארצות הברית, ובעוד שהוא אינו גורם לעיוורון מוחלט, הוא עלול לגרום לקשיים בפעילויות יומיומיות כגון קריאה וזיהוי פנים.

תאים פוטורצפטורים (קולטי אור) זקוקים למולקולות הנקראות מולקולות 'רטינל' כדי לחוש באור ולהתניע איתות למוח, פעולה המאפשרת לנו לראות. החוקרים גילו כי חשיפה לאור כחול גורמת למולקולות הרטינול להפעיל שרשרת תגובות היוצרות מולקולות רעילות בתוך התאים קולטי האור. "אם אתה מאיר באור כחול על הרשתית, הרשתית הורגת תאים פוטורצפטיים. תאים מהסוג הזה לא מתחדשים, כאשר הם מתים, זה לתמיד", אומר אחד הסטודנטים לתואר שלישי שהיה מעורב במחקר.

עוד מצאו החוקרים כי מולקולות הרטינל שחררו רעלנים בחשיפה לאור הכחול גם כשהן הוחדרו לסוגים אחרים של תאים בגוף, כגון תאי סרטן, תאי לב ונוירונים. ההרעלה גרמה למותם של התאים.

איך אפשר להימנע מנזקי האור הכחול? המדענים מצאו כי מולקולה בשם אלפא-טוקופרול, נוגד חמצון טבעי הנמצא בעין ובגוף, עוצרת את גסיסת התאים, אבל אינה מספקת הגנה כלשהי לאוכלוסייה המזדקנת או לאלה שמערכת החיסון שלהם דוכאה.

עבור אלה המבקשים להגן על עיניהם מפני אור כחול, מומלץ להרכיב משקפי שמש שיכולים לסנן הן UV בחוץ והן אור כחול, ולהימנע מגלישה בטלפונים ניידים או בטאבלטים בחדרים חשוכים.

הסרת משקפיים בלייזר

הסרת משקפיים בלייזר – לתיקון הראייה

למרבה השמחה, אנרגיה מבוססת אור עשויה גם לתרום לשיפור הראייה, בעזרת הסרת משקפיים בלייזר. אם אתם מרכיבים משקפיים או עדשות מגע ורוצים להיפרד מהם, הסרת משקפיים בלייזר עשויה להתאים לכם, ולסייע לכם לשפר את איכות ראייתכם.

הסרת משקפיים בלייזר ברשת אמריקן לייזר מתבצעת כבר שנים ארוכות, על ידי רופאי עיניים מנוסים, בעזרת טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, באישור ה-FDA, משרד הבריאות ומכון התקנים.

מלאו את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה, ונזמין אתכם לבדיקת התאמה ללא תשלום, לטיפול הסרת משקפיים בלייזר.