אנטי אייג'ינג – האם פוצח הסוד?

חוקרים גילו מוטציה שטיפול בה גורם להחלקת העור ולצמיחת שיער – האם שיטה חדשה לטיפולי אנטי אייג'ינג בדרך?

זה נשמע כמו חלום, אבל הצורך בקרמים ובמוצרי אנטי אייג'ינג עשוי להפוך בעתיד הרחוק לנחלת העבר. איך? מדענים טוענים כי גילו דרך למחוק את הקמטים ולהחזיר את העור למצבו המקורי על ידי "כיבוי" גן הזקנה. פריצת הדרך עשויה גם לשים קץ גם להתקרחות, מאחר שבדיקות הוכיחו ששיער צומח מחדש כאשר המדענים התמקדו בגן הספציפי.

הזדקנות והתקרחות מתרחשות כאשר תאי הגוף מתחילים להאט. המיטוכונדריה, החלק בתא האחראי לאספקת האנרגיה, מפסיק לפעול, והתא מפסיק להתחדש בקצב בו התחדש בעבר. כעת, מדענים מאוניברסיטת ברמינגהם שבאלבמה, מאמינים כי נמצאה דרך לכבות את הגן האחראי להאטת תהליכי ההתחדשות של התאים.

המדענים גילו מוטציה שהאיצה את התהליך בעכברים, וגרמה לאובדן שיער והיווצרות קמטים בתוך מספר שבועות. כאשר הם נטרלו את המוטציה הספציפית בעזרת תהליכי מעבדה יזומים, העכברים החלו לגדל פרווה סמיכה ועורם נעשה חלק יותר- כשל עכבר בריא באותו גיל.

טיפולי פנים

אנטי אייג'ינג – האם טיפול חדשני בדרך?

כדי להאיץ את תהליכי ההזדקנות בעכברים השתמשו המדענים באנטיביוטיקה המשמשת לעיתים קרובות לטיפול בזיהומים חיידקיים כמו אקנה ודלקת ריאות. לאחר ארבעה שבועות החלו העכברים לגדל שיער אפור, דליל, והראו סימפטומים של הזדקנות ועייפות. העור שלהם הפך עבה יותר, לדלקתי יותר וזקיקי השיער שלהם חדלו להתחדש. אבל כשהמוטציה שפגעה בתאים הופסקה, על ידי הפסקת האנטיביוטיקה, חזרו העכברים למראם הקודם.

אצל בני האדם תהליך התבגרות זה קשור גם בבעיות תלויות גיל כמו מחלות לב, סכרת, סרטן ומחלות נוירולוגיות. מחבר המחקר, קשב סיי, פרופסור לגנטיקה באוניברסיטה, אמר כי "למיטב ידיעתנו, תצפית זו היא חסרת תקדים".

אנטי אייג'ינג באמריקן לייזר

המחקר אמנם תורם להבנת תהליכי הזדקנות, אבל עד שיניב טיפול אפקטיבי בבני אדם, עוד ארוכה מאד הדרך. בינתיים, אנחנו באמריקן לייזר שמחים להציע לכם טיפולי אנטי אייג'ינג יעילים ואפקטיביים, ובהם הזרקת חומרי מילוי ובוטולניום טוקסין (בוטוקס), פילינג לייזר, טיפולים לצורך מיצוק העור ועוד.

למידע נוסף ולפגישת יעוץ ללא תשלום בנושא טיפולי אנטי אייג'ינג באמריקן לייזר, כתבו את פרטיכם בטופס שבתחתית הכתבה וניצור עמכם קשר.